2014. február 23.

Paganini a hegedű Jimi Hendrixe

Róma, sajtótájékoztató | 2014.02.17. | A Cinema Adriano facebookján láthatóak a sajtótájékoztatón készült képek.

Videók itt is láthatóak, David az alábbiakat mondja előtte:
"Körülbelül három évvel ezelőtt kezdtem bele ebbe a projektbe. [...] 
Az összes, általunk ismert nagyszerű hegedűverseny, mint amilyen Beethovené, Brahmsé, vagy Csajkovszkijé, nem jöhetett volna létre, ha Paganini nem emelte volna ezt a hangszert egy magasabb szintre technikai szempontból. Mert tudni kell, hogy a hegedű Paganini előtt kamarazenei hangszer volt. Szóval, Paganini, csak hogy tisztán lássunk, tulajdonképpen a hegedű Jimi Hendrixe volt. [...]
Beszélhetünk a Paganini előtti és a Paganini utáni időszakról, és hatalmas a kettő közötti különbség. [...]
Szóval, azért kezdtem bele alapvetően ebbe a projektbe, mert végül is, mint mondtam, zenész vagyok, nem pedig színész, de mindamellett akármilyen filmet láttam, amelyben hegedültek - ez egy annyira vizuális hangszer, nem lehet színészként hitelesen előadni -, rosszul néz ki és a közönség ezt észreveszi. [...]
Szóval, amit elő fogok adni, az Paganini 24. capricciója, amely alapmű minden mai hegedűs számára; még kétszázvalahány év múlva is mindenkinek versenyre kell kelnie azzal a virtuozitással, amellyel Paganini írt. Azt hiszem, a legnehezebb művei a 24 capricciója, amelyek közül a 14-dikből adok most elő, ez került bele a film betétdalába is, a filmbéli John Watson impresszárió által, de most az eredeti verziót adom elő."

A Film4Life videója:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése