2014. december 30.

Mensch, Otto! - rádióinterjú, 6. rész


6. rész - David feladata az ECHO gálán ugyan még homályos, viszont Olli Dittrich-től egészen konkrétan dicséretet kap. Szó esik jövőbeli tervekről, a 2012-es BL döntőről Jonas Kaufmann-nal, valamint kiderül, mire nem mond David vakon igent.



***

0:43:55
A sokoldalúságod csodálatra méltó. Klasszikus zene, crossover, pop, rock, színészet. Legközelebb a Klassik ECHO-n fogsz társműsorvezetőként dolgozni Nina Eichinger mellett.


Igen, ezt már mondták. De egyáltalán nincs semmi fogalmam, mit fogok ott csinálni.

Nina is pont ugyanezt mondta.

Fogalmam sincs, szerintem senki nem tudja, mit fogok ott csinálni. Biztos időközben már felmerült a kérdés, jó döntés volt-e, vagy sem.

Beszélni azt tudsz.

Ki kell várnunk úgymond a megfelelő pillanatot és remélem, hogy nem lesz túl kínos.

0:44:23
Amiért majdhogynem irigyellek, az az, hogy Olli Dittrich-hel is dolgoztál már együtt.

Igen. Olli egy nagyon jó barátom, nagy rajongója vagyok Olli Dittrichnek, és ...

Sokan nem tudják, hogy nemcsak nagyszerű színész és komikus, hanem ...


Zenész. Nagyszerű zenész, sok minden miatt álltunk már egy színpadon Hamburgban, együtt dolgoztam vele az albuma kapcsán, ...

"Ich hab' keine Tränen mehr"

Pontosan.

Belehallgassunk?

Tegyük meg.

--zene--


0:45:22
Ezek olyan pillanatok, amikor arra gondolok, tejóég, sok mindent csináltam már életemben. De örülök neki.

Meglepő, hogy még csak 33 vagy.

Igen.

Gondolj bele, hogy amikor 30 évvel idősebb leszel ... 63.

Ajjajjajj.

Mit mondanál el szívesen az életedről, amikor visszanézel?


Hogy mindent megcsináltam.

Mindent?

Mindent. 

Mi jön még, David?

Amiért érdemes élni.

Olyan sok mindent tettél már. Mi jöhet még, ami egy teljesen másik irány?

0:45:50
Mindig eszembe jut. Ezt a kérdést minden turné után felteszem magamnak. Mi lesz a következő, amit megteszek? Vagy amikor jön egy új év, egy új szezon – mit lehetne tenni? Szerencsére mindig eszembe jut valami, és akkor is, ha kényszerítem magamat olyasmire, ami miatt kezdetben még nem érzem jól magam, akkor is az valami olyan, ami aztán újra lenyűgöz, és még jobban meg akarom tenni.

De zene nélkül soha nem menne.

Persze, hogy nem. Ez jelenti számomra az alapot. Zene nélkül ...

Ez olyasmi, ami inkább kikapcsol.

Igen, ez az én lényegem. David Garrett zene. És ez így is marad. (Nevet)

És éppen ez az, amit Olli Dittrich is megerősít, erről beszélgettünk, amikor itt volt nálam a műsorban. Nem tudom, hogyan kerültél szóba, azt hiszem, az albumról beszélt, amin együtt dolgoztatok.

0:46:36

"Először is, csúcs a pasi. Így kezdjünk neki. Egy kiemelkedő zenész, akit valószínűleg az Alpok mögé is rakhatsz, és itt azt vennéd észre, furcsa, valami zene van a levegőben. Szóval ritkán, tulajdonképpen azt kell mondjam, hogy soha ... Sok nagy zenésszel dolgoztam már együtt, de ritkán láttam olyat, aki ennyire hihetetlenül erre született."

(Nevet) Összeesel.

Engem ma kicsináltok. (Nevet)

Ez a szándékom.

De őszintén meg kell mondjam, az egyik legszebb (nevet) összeesés  - a legnagyobb dicsérettel -, amit életem során tettem. Nem tudom, mit is mondhatnék. Üdvözletemet küldöm így rádión keresztül ... Olli ha hallja, tejóég, én is szeretlek.

0:47:18
Már beszéltünk arról David, hogy mennyi mindent csináltál már. Ami rám nagy hatással volt az különösen a Bajnokok Ligája 2012-ben, Münchenben ...

Ó igen! Az ...

Jonas Kaufmann-nal.

Sajnos egy kicsit rosszul végződött a fiúknak.

Képzelem, hogy az elején még nem volt nehéz. De aztán utána ... erről mindjárt beszélni fogunk. Halljuk, hogyan is volt. Te ott voltál és játszottál a stadionban. 

Jonas Kaufmann-nal Londonban megírtuk a bevonuló himnuszt, aztán azt hiszem, utána még valami mással is foglalkoztam egy kicsit, és persze ez egy nagy esemény volt, Bajnokok Ligája döntő, Bayern München a Chelsea ellen.

Focirajongó vagy?

Nem azért, mert a játék rossz volt, de egy borzalmas élmény volt. Szenvedés volt, édesistenem (nevet), de aztán a következő évben ...

Akkor sikerült.

0:48:05
Focirajongó vagy? Szoktad nézni?

Abszolút. Személy szerint most a VB-kor 15-20 percig fel-le ugráltam. A hosszabbítás után (nevet). Ez egy kitartó játék volt. Jóságoség.

Most akkor hallgassuk meg, mit adtatok elő Jonas Kaufmann-nal a stadionban, Münchenben, 2012-ben.

--zene--

Teljes őrület, nem?

Igen (nevet). Jóég!

Jonas Kaufmann a kezdőkörben énekel, te meg futsz ...

Aki ezt kitalálta, annak nagyon köszönöm, mert nagyszerű élmény volt, a Bajnokok Ligájának döntőjében valami zenét előadni és a fiúkat ráhangolni. Borzasztóan sajnáltam, hogy nem sikerült, valamilyen szinten magamra vettem a dolgot, tejóég, vajon elég jól játszottam-e? (Nevet) Az ember arra gondol, hogy ez ilyenkor különböző dolgokon múlik, de hát igen ...

0:49:13
Olyan vagy, aki az őrült dolgokra azonnal igent mond? Éppen azért, mert valami szokatlanról van szó?

Ha a megfelelő zenéről, megfelelő emberekről van szó, akkor szívesen igent mondok. De olyasvalaki vagyok, aki nem mond azért vakon igent mindenre. Persze először ott az eufória, de elsőként ésszel kell megközelíteni a dolgot, ki csinálja, mi a darab, hogyan tálalják, ki a producer, van-e beleszólásom. Úgy gondolom, sok olyan dolog van, amibe nem kell beleugrani, ha nem jó. Akkor is, ha nagyon jó rendezvényről van szó, ha az embert közben több kár éri, páldául, ha minőségileg nem jó a dolog, mindegy, hogy hol van.




Folyt.köv. ...


2 megjegyzés:

  1. Lenne néhány ötletem, mivel tölthetné ki a következő 30 évet. :D
    Köszi a munkát. :)

    VálaszTörlés