2017. szeptember 12.

Café Puls interjú (2017.09.08.)

Puls4.com

David egy héttel ezelőtt Bécsben járt, hogy népszerűsítse új, Rock Revolution című crossover albumát, amely szeptember 15-én jelenik meg. A Café Puls vendége is volt, az alábbiakban olvasható az interjú szövege magyarul. Az írás végén találhatóak a videólinkek.

*

És most nagyon örülünk itt, a Café Puls-ban a világ legismertebb hegedűsének. A története majdnem mesébe illő. Négyévesen kezd el hegedülni, tizenhárom évesen a klasszikus zenei világ egyik legnagyobb tehetségének számít, húszévesen a totális elszakadás New Yorkban, és manapság lemezmilliomos és crossover sztár. Pontosan, ez a férfi itt. [bejátszás]


David Garrett van itt velünk ma reggel, és ... éppen egy kicsit ukulelén játszottál ehhez.

DG: Egy kicsit pengettem hozzá, igen.

Üdvözöllek ismét a Café Puls-ban!

DG: Köszönöm. Örülök, hogy ismét itt lehetek.

Én is örülök. Tulajdonképpen most a Rock Revolution-ről kellene beszélnünk. Muszáj máshogyan felvezetnem, mert minden interjúdban mostanában a Trónok harcáról beszélsz, mivel kérdeznek róla. Mert nagy rajongója vagy. Ez meg hogyan illik mindehhez? Én nem bírom elviselni a Trónok harcát, olyan brutális ... és a hegedülés ...

DG: Nem is brutális. Azt hiszem, van ennél még rosszabb is.

Talán nem láttam még ennél rosszabbat ...

DG: Valószínűleg ...

De ez a te sötét oldalad, mert szereted?

DG: Nos, azt hiszem, a Trónok harcát nagyon sokan nézik, különben nem lenne ennyire népszerű. Remekül van megírva, a történeteket borzasztóan izgalmasnak tartom. És ... ha az ember sokat utazik, és a repülőn, vagy az autóban ül, akkor egész jó megnézni egy-egy évadot, ... mert úgy élek, hogy közben sokat vagyok úton, és egy kis szórakozás áthidaló megoldást nyújt.

Valamikor kérdeztek arról, hogy elfogadnál-e egy vendégszerepet? Jelentkezett azóta az az átkozott producer?

DG: [nevet] Ezt egy hete kérdezték tőlem, adok neki még néhány napot.

Rendben. Kedves producer, ha ezt látod, természetesen nem adjuk tovább a telefonszámot. De persze a Rock Revolution miatt vagy itt. Ez megint csak olyasmi, ami hegedűre nem jellemző, igaz?

DG: Na igen, hogy úgy mondjam, mindig jó ezt a hangszert újradefiniálni. És ... valami újat felfedezni. Egy pár száz éves hangszerrel is. És ... azt mondanám, hogy az életem során nem sok olyan dolgot tettem, ami megszokott lenne, a hangszerrel sem, és ... őrülten izgalmasnak találom. Most először vontam be az elektromos hegedűt is több szám esetében. Prince-től a Purple Rain-t készítettük elektromos hegedűvel, a Led Zeppelin-től a Stairway to Heaven-t ... szóval, ezek nagyszerű számok, amelyek ennek a plusz hangszernek a bevonásával egészen más ... igen, egészen más struktúrát kapnak.

Téged a tévéből is ismernek, ahol nagyzenekarral játszol.

DG: Igen.

Lesz majd Rock Revolution élőben is, zenekarral, vagy az együttessel? ...

DG: Az együttes mindig jelen van a crossover projektekben. Persze, a szimfonikus zenekar támogatásával, és minden bizonnyal majd a Rock Revolution esetében is így lesz, ha turnézni indulunk. Először kijön az album, és aztán átgondoljuk, hogy mikor fogunk ismét útnak indulni.

Szóval, inkább még nem mondanád el, mikor jössz ismét Ausztriába?

DG: Egészen biztos vagyok benne, hogy valami be van tervezve Ausztriában is, de ... először megint egy kis klasszikust játszom itt, ... éppen a [felcsillan a szeme] Csajkovszkij hegedűversennyel vagyok úton. [játszik belőle egy részletet, közben beszél] Szóval, ez valami teljesen más ...

Azt hiszem, ezt hallottam odafönt a sminkben is, amikor bemelegítettél.

DG: Úgy van.

Ritka hangok itt, a Café Puls-ban. Mindenesetre köszönöm, hogy ismét itt voltál, és sok sikert a Rock Revolution-nel!

DG: Nagyon örültem. Köszönöm szépen!

Köszönöm!

____________________________

Videó: Puls4 | YT |



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése