2014. április 24.

Reggeli a BBC-vel - interjú


[...] Gyönyörű hang. Hogyan jött létre Nicole Scherzingerrel a közös munka?
- Amikor elkezdtem a film zenéjét írni, és ez a fő téma egyik része volt, egy klasszikus hangot képzeltem el, de olyat, ami nagyon különleges, és mégis más. Szóval, gondoltam néhány igazán jó énekesre, akik rendelkeznek a megfelelő hangterjedelemmel, és ő volt az egyikük, és azt kell, hogy mondjam, tökéletesen csinálta. Nagyon rövid időbe került a munka a stúdióban, és ő nagyon profi volt. Nagyszerű hangja van.

Az új album, a Caprice, főleg egy zeneszerző művein alapul ...
- Nos, nyilvánvalóan Niccolò Paganinin, aki megváltoztatta azt, ahogyan ma megszólaltatjuk a hegedűt, aki szó szerint létrehozta és feltalálta ezt a rengeteg különböző technikát, melyek nélkül ma nem léteznének Beethoven vagy Brahms hegedűversenyei. És alapvetően megváltoztatta, ahogyan az emberek a hegedűt hallgatják. Szóval, a lemez Paganiniről szól, és arról, ami előtte volt lehetséges technikailag, és ami utána következett.

Ahogyan Ön is csinálta, Ön is változtatott azon, ahogyan az emberek a hegedűre tekintenek.
- Nos, én mindig szeretek valami újat kipróbálni. Kreatívnak lenni és a közönségért játszani. Azt hiszem, nagyon, nagyon fontos, hogy mindig figyelj és tudd, hogy odafigyelnek rád ... hogy jól érezzék magukat.

Említette, hogy két száma is van az albumon, mindkettő megfelelő hangterjedelmet igényel. A másik az Andrea Bocellivel közös dal.
- Igen, nagyszerű volt írni neki valamit, egy valóra vált álom volt, és nekem nyilvánvalóan, nemcsak hegedűsként, de zeneszerzőként is ez egy hatalmas megtiszteltetés volt. Hatalmas rajongója vagyok.

[...]

És itt van, fogja a hegedűjét. Ez egy nagyon különleges darab?
- Abszolút,  egy csodálatos Stradivari 1716-ból, és ő volt a hűséges társam az elmúlt ...

Van rajta egy ragasztószalag alul.
- Igen, egy ragasztószalag, hogy itt a nyakamon ne legyen véraláfutás. Az a hegedűs, aki nem használja, annak egy hatalmas folt lesz itt, és ezt nem szeretném, szóval ... ez egy szilikonzselés lap, ami segít elkerülni a foltot.

Szóval, ez nem tesz kárt a hegedűben.
- Nem-nem-nem! Nyilvánvalóan a legfontosabb részei a test és itt a többi része ...

Az Öné, vagy kölcsönzi? Mert ezek a hegedűk hihetetlenül értékesek.
- Igen, nagyon értékesek, de olyan szerencsés voltam, hogy megvehettem valakitől, aki szerette hallgatni, ahogy játszom, szóval, egyedi díjszabást kaptam tőle.

Te jó ég!
- Egy igen jó árat.

Korábban olyan munkái voltak, mint a Viva La Vida a Coldplay-től, és egyéb más zenéket kapcsolt össze. Michael Jacksonnál például Mozartot használta fel.
- Igen. A Smooth Criminalhoz ... alapvetően ez ugyanazon a harmónián alapul, mint a Török induló. Szóval, egymáshoz kapcsoltuk őket.

Elképesztő. A zene történetében van egyfajta ... nem is tudom, hogy mondják, a hangjegyírás hasonló ...
- A harmóniák fejlődése. Ha az ember megnézi a nagyszerű darabokat, és összehasonlítja a rock-, a popzenével, vagy a jazz-zel, nagyon közel vannak egymáshoz. A nagy slágerek, a klasszikus, vagy a modern korszakból, nagyon közel állnak a harmónia fejlődése szempontjából.

Ez a műfajkeverés nagyon népszerű, néha vitatott, mert a klasszikus szemléletűek azt mondják, hogy nem kellene összekevernie a kétféle zenét.
- Tudja, mindenkinek joga van a saját véleményéhez, de úgy gondolom, amíg valaki nagyon jó zenész, és mindent ízléssel tesz, és amíg nagyon nagy energiát fektet abba, hogy valami egyedit alkosson ... azt hiszem, nekem így megfelel ...

... és ennek eredményeképpen sokkal több emberhez viszi el a zenét, mint ahányan amúgy hallgatnák...
- Abszolút, és úgy gondolom, a zene erről szól. Hogy fiatalabb generációk felé is nyisson az ember, különösen valamilyen klasszikussal.

... Igazi élvezet. Mit fog játszani?
- Természetesen valamit az új lemezről, a nagyon virtuóz Gypsy Dance-et, és itt van velünk egy nagyszerű gitáros is ...

Hány órát gyakorol egy nap?
- Sokkal többet, mint amennyit bevallanék. (nevet)

Na de mégis ...
- Á, minden nagyon könnyű, fél órát gyakorlok minden nap (nevet).

Nem-nem, tudni szeretnénk, olyan, mint a sportolóknál? Párbajra kelne ővele? ... Ő ott három órát gyakorol naponta.
-Valójában, hogy az ember képes legyen ilyesmit játszani, ( ... ) tudnia kell, mit csinál.

Köszönjük, hogy itt volt, mivel nem érzi jól magát.
- Igen, egy kicsit influenzás vagyok.

Köszönjük, hogy mégis itt volt.
- Én köszönöm, hogy itt lehettem. Remélem, nem izzadtam túlságosan, mint a szenvedélyes operákban. (nevet)


______________________________________________
Köszönöm, Kabuki! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése