2017. június 23.

Polska - The Times interjú

Fotó: Julia Notte-Karwas | Dziękuję Julia! :)


Az interjú-videó után egy írás is napvilágot látott David május 29-i varsói médiaszereplései közül. A "POLSKA. The Times" című magazin (2017. június 23-25., péntek-vasárnap) "TELE" című mai mellékletében olvasható.

Zenei kalandor szeretnék lenni 

- Második alkalommal jött Lengyelországba, úgy tűnik, szeret bennünket. Meglepi, hogy ennyi rajongója van itt? 

- Persze, egy kicsit. De régóta turnézom Európában. Játszottam Olaszországban, Németországban, és mindig sok lengyel volt a koncerteken. Állandóan hívtak, hogy jöjjek Lengyelországba. Először végül tavaly sikerült eljönnöm ide koncertezni. Nagyszerű érzés tudni, hogy vannak itt rajongóim.

- Az emberek "pop Paganini"-ként, vagy "klasszikus Jimi Hendrix"-ként emlegetik. Mindezt azért, mert a koncertjein klasszikus zenét is játszik, és Michael Jackson, a Coldplay és Eminem számait is. Miért ilyen változatos a paletta? 

- Sokkal jobb szórakozás.

- Önnek, vagy a közönségnek? 

- Mindkét oldalnak. Ha az ember szereti a zenét, nehéz egy irányzatot választania. Hangszeres zenészként annyifélét szeretnék játszani, amennyit csak tudok. Legyél felfedező a zenei kalandban! Számomra természetes, hogy nemcsak klasszikus zenét játszom, hanem minden olyat kipróbálok, ami megérinti a lelkem. 

- Mozart és Paganini műveit játssza, és ha már szóba került Paganini, meg kell említenünk a filmet is. A főszerepet játszotta a "Paganini – Az ördög hegedűse" című filmben. Hogyan emlékszik erre a színészet területén tett kalandra?

- Az első dolog, ami eszembe jut az az, hogy nagyon ... meleg volt. Nyáron forgattunk, egy olyan stúdióban, ahol lovak voltak. Emiatt állandóan jellegzetes szag terjengett. Nem volt légkondicionáló berendezés, és rajtam az akkori korra jellemző, szűk öltözet volt. Állandóan izzadtam és többet fogytam, mint a mindennapos gyakorlással. [Nevet] Komolyra fordítva – nagyszerű élmény volt. Nagy megtiszteltetés egy ilyen legenda bőrébe bújni. Mi több, Franck van der Heijden barátommal együtt, én írtam a zenét és én voltam a producere is – ez volt a fő ok, amiért eredetileg bekerültem ebbe a projektbe. 

- A hegedülés volt a feladata, ezért mindenki azt gondolhatja, könnyű dolga volt ... 

- Ha az ember színész, akkor jól ismeri a gyengeségeit és tökéletesen játszik az arckifejezésével, de ha hangszeren való játékra kerül a sor ... Nehéz megtanulni hegedülni fél év alatt. Még ha az embert Johnny Deppnek hívják is, vagy bármelyik másik nagyszerű színészről van szó, fizikai képtelenség úgy játszani. Nekem 32 évembe került. 

- Négy évesen kezdte. Kíváncsi vagyok, hogy gondolkodott-e valaha azon, mi mást csinálna a hegedülésen kívül? Mit tenne a szabadidejében, ha módjában állna? 

- Szeretem az építészetet és a hangszereket. Édesapámnak van egy aukciós háza Németországban, hangszerekkel foglalkozik. Sok mindent tudok a régi bőgőkről, vagy a hegedűkről. Izgatja a fantáziámat. Francia, olasz, német hangszerek. Ilyesmivel szívesen foglalkoznék. A jog is érdekel. A bátyám ügyvéd. A gond az, hogy a hegedülés felemészti minden időmet. Ha nem lenne, tovább lépnék ... 

- Októberben három koncerttel tér vissza Lengyelországba. Mire számíthatunk? 

- Miután játszom néhány klasszikus koncertet Németországban, visszatérek az együttesemmel, műfajkeverő zenével. Sok szám lesz hallható a legutóbbi, "Explosive" című albumról. Számos klasszikus szám keveréke lesz, de sok lesz köztük a rock'n'roll, r&b, elektromos zene. Nagyon szórakoztató családi program lesz. Jó kikapcsolódási lehetőség, nagyszerű zenével. Kiöltözni sem kell. Csak eljönni és élvezni a zenét. 

Írta: Kamil Glińska

------

Szombaton a TVP Entertainment leadja David Garrett 2012-es hannoveri koncertjét, 21:25-től. A Frankfurti Új Filharmonikusokkal és az együttesével lépett fel.

A magazin krakkói kiadása, ugyanezzel az interjúval:

Fotó: Renata Marcinkowska



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése