2015. április 6.

Kassel (2015.03.28.)

Igényes Brahms-műsorral: David Garrett hegedűsztár kasseli fellépésén. Foto: Fischer

Március 28.- Kassel - Historische Stadthalle, 20:00

Fotók a HNA oldalán, itt láthatóak.

Helga fotója | 2 | 3 | Steffi fotója |

_____________________________________________
Kritika [Jéé, férfi írta! Eleinte kételkedve indulhatott neki a koncertnek, és lám! :) Bravo David!]

Forrás: Georg Pepl  | 2015.03.29. 

David Garrett finomlelkű kamarazenészként

Szupersztár kellő komolysággal

Kassel. A világ tele van előítéletekkel. Aki, akárcsak a hegedűsztár David Garrett (34), nagy lélegzetű pop-látványosságokkal tölti meg a csarnokokat, az hamar elveszti a szigorúan klasszikus szemléletűeknél a hitelét. Ugyanakkor Garrett a klasszikus szakmában is nagyszerű - ahogyan szombaton is az volt a telt házas kasseli Stadthalléban.

Michael Jackson, vagy Helene Fischerrel közös duett helyett Johannes Brahms műsort hirdettek meg, aki a művelt polgárság egyik ikonja. A szupersztár közben bebizonyította, hogy finomlelkű kamarazenész.


A különbség egy "normál" komolyzenei koncerthez képest csak néhány külsőségben mutatkozott meg: A tételek között is szabad volt tapsolni, és az egyes művek felkonferálásakor Garrett a közönséghez baráti hangvétellel szólt, mintha azt akarta volna tudni, ki hallgatott már Brahms-t.

A többi műsorközlés közben nem lázadó hegedűsnek, hanem sokkal inkább kellemes modorúnak, majdhogynem visszafogottnak mutatkozott. Zenélés közben sem volt szó semmiféle fennhéjázásról. Egészen kamarazenei módon kommunikált a kitűnő zongoristával, Julien Quentinnal. Garrett a három Brahms-szonátát és a Scherzót romantikus melegséggel tolmácsolta, a manapság néha előforduló klasszikus simulékonyság nélkül.

Rendkívül természetesnek tűnt a játékában az oldottság és a feszültség közötti váltás. Ezenkívül feltűnt a teljesen kimerített agogika, a rugalmas tempóformálás, egy alapelv, amely éppen a popzenével ellenkező oldalon áll.

A csúcspontok közé tartozott a harmadikként játszott 1. szonáta lassú tétele, egy megható adagio, amely egy dalszerű kezdet után sötét hangzásokat is készenlétben tartott.

Energikusan csendültek fel a ráadások: az V. Magyar tánc Brahms-tól, a Csárdás Vittorio Montitól és egy menüett Fritz Kreislertől. A közönség ujjongva és ovációval jutalmazta Garrett-et. A színpad előtt sikító rajongók sem úgy lettek kiválogatva.





1 megjegyzés:

  1. Nagyon köszi a fordítást! :)
    Fel nem fogom, miért ez a nagy rácsodálkozás, hogy klasszikus zenészként is megállja a helyét. Attól, hogy crossovert is játszik, még nem felejtette el, amit tanult. A játéka színvonalát műfajtól függetlenül hozza minden koncerten, szóval tényleg csak az nem veszi észre, hogy DG elhivatott zenész, akit elvakít a saját előítélete.

    VálaszTörlés