2018. március 31.

David Garrett négyévesen kezdett hegedülni


Amikor David négy éves volt, akkor kezdett a bátyja, Alexander hegedülni tanulni. Mint oly' gyakran előfordul családon belül, David is mindig azt akarta csinálni, amit a bátyja - megkaparintotta a hangszert és megpróbálta utánozni, amit ellesett a testvérétől. Eleinte megmosolyogták érte, de annyira lenyűgözte őt az új "játékszere", hogy nagyon gyorsan megtanulta azokat a műveket, amelyeket a bátyjának kellett a hegedűórák során elsajátítania.

"Eleinte inkább csak hallgattam, hogy mit játszik a kottából, és aztán kb. egy évig csak utánoztam őt. Szóval az első hónapok azzal teltek, hogy sok mindent meghallgattam, és próbáltam magamtól rájönni a dolgokra. Aztán – a szüleim mesélték –, hogy 3-4 hónap után ügyesebben játszottam, mint a bátyám, pedig neki volt tanára. Úgy gondolhatták, hogy talán tehetségesebb vagyok." | TATB-interjú |
"Visszatekintve azt hiszem, azért akartam a szüleim figyelmét felhívni magamra, mert a zene által kaptam először tőlük figyelmet. Azt hiszem, ezzel tudtam elérni a szüleimet, különösen édesapámat, hogy észrevegye, hogy ott vagyok. Volt egy bizonyos időszak, amikor ez nem így volt. És a zene segítségével építettem ki a kapcsolatot az apámmal."

Nemcsak Alexander hegedűtanára ismerte fel David tehetségét, a szülők is elkezdték támogatni, kezdetben mellékfoglalkozása szerint hegedűtanár apja tanította. Ez nem volt mindig zökkenőmentes.


Fotó: Deutschland, deine Künstler | ARD | 2011

"Nagyon  nehéz volt. Mert egyfelől tekintélyes személyként, tanárként próbált jelen lenni, másfelől nagyon nehéz volt neki ezt a szerepet feloldani, hogy aztán újra apa legyen. Nem feltétlenül volt ez az erőssége. Azt mondani, hogy na, most vége az órának. Érzelmileg még benne volt a tananyagban, és ezért nagy kár."

Fotó: Deutschland, deine Künstler | ARD | 2011

Forrás: Deutschland, deine Künstler c. műsor | ARD | 2011

Még több információ és érdekesség: David életrajzában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése