2024. június 25.

A munka és élet egyensúlya mellett nincs karrier David Garrett számára - interjú


2024. június 18-án a német SAT1 TV-csatorna reggeli beszélgetős műsorában David azt fejtegette, hogy hol a helye a munkának, illetve a karriernek a saját életében, majd legújabb projektjéről - album és turné - beszélt és egyik új számát elő is adta a stúdióban. | Jelenleg itt megnézhető a fellépés és a beszélgetés is egy videóban: YT |

 

Műsorvezető: - Kedves nézőink, aki valami egyedülállót akar létrehozni, annak vért kell izzadnia. Ez egy kemény mondat, méghozzá David Garrett sztárhegedűstől hangzott el. Márpedig ő tudja. A zenész mindenesetre nem sokat gondol a munka és a magánélet egyensúlyára. 4,5 millió eladott album, több mint 5 milliárd lejátszás világszerte, 32 arany és 14 platina díj.

Ez rendkívüli siker, ami persze nem valósul meg munka nélkül. Úgyhogy könnyen lehet, ő mégis inkább a munkára koncentrál, nem annyira az életre.
Jó reggelt, David Garrett!

David: - Jó reggelt!

Mv: - Tudom, hogy egy olyan téma, mint a munka és a magánélet egyensúlya, számodra is fontos, és manapság rengeteg vita folyik erről.
És az emberek valójában szeretik azt mondani, hogy az élet sokkal fontosabb, minden más csak ezután jön.

David: - A kettő nem zárja ki egymást. Az élet nagyon unalmas lenne, ha nem dolgoznál, ha nem alkotnál valamit, ha nem tennéd izgalmassá az életet a munkával. Tehát az, hogy csak éljek bele a vakvilágba, az biztosan nem nekem való. De persze csak a saját személyes tapasztalataim alapján tudok beszélni.

 

Mv: - Adódik a kérdés: akkor talán az is az előfeltétele ennek, hogy a munka szórakoztató legyen?

David: - Nem csak. Úgy gondolom, hogy a munka tényleg munka is kell hogy legyen. De a végén aztán örömet érzel. Sok-sok olyan dolgon dolgozom nap mint nap, amikről azt mondanám, hogy nem érzek éppen eufóriát vagy az endorfint. De tudom, hogy célravezetőek. Tudom, hogy eljön az a pont, amikor mindez kifizetődik. Hogy érdemes volt dolgozni és gyötrődni azért a pillanatért, amikor a színpadon állsz és boldog vagy, hogy elvégezted ezt a munkát. Ez az igazi siker.

Mv: - Mondhatjuk, hogy te úgymond belenőttél a szenvedélyedbe. Négyéves korodban kezdtél el hegedülni, vagyis elképesztően fiatal voltál. Az édesapád ügyvéd, az édesanyád táncosnő. Az embernek az az érzése, hogy már akkor kellett, hogy munka legyen, de ugyanakkor szenvedély is kellett, hogy legyen mögötte. Mennyire voltak fontosak a szüleid ebben a sikertörténetben?

David: - Hát, egyrészt egyszer én is elköltöztem. Ugyanakkor egy bizonyos ponton én magam is akartam ezt az életet. De persze fontos egy kicsit a teljesítményorientált nevelés is. Szerintem az a rossz hozzáállás, hogy mindenki megkapja az első helyezést. Szerintem az embernek önmaga számára is sokkal többet jelent, ha tudja, hogy valamit jobban csinált, mint más. Ebben is van valami szép. Hiszen máskülönben nem tudod, hogyan értékeld magad. Hol vagy, hol állsz valójában az életben? Jó vagy ebben vagy abban? Még többet kell dolgoznod magadon?
Az a teljesítménykoncepció, ahogy azt most a fociban az Európa-bajnokságon láthatjuk, fantasztikus és nagyon-nagyon fontos. Önbizalmat is kap az ember, ha tudja, hogy valamit jól csinál.


Mv: - De különösen a gyerekeknél vagy a fiataloknál kb. 12, 13, 14 éves korban eljön egy olyan szakasz, amikor inkább kivonják magukat ez alól a teljesítménykoncepció alól, és inkább úgy érzik, teljesen más dolgokat akarnak. Hogyan sikerült ezen túllépni?

David: - Szerintem ez pont az az időszak, amikor az ember meg akarja mérettetni magát. Én egész életemben így éreztem, és most, felnőttként is.
De különösen 12-13 évesen ez volt a legjobb dolog, amire rájöttem. Vagy arra, hogy még nem vagyok elég jó valamiben.

Mv: - Önként gyakoroltál a hegedűn?

David: - Igen, természetesen.

Mv: - 13 évesen?

David: - Voltak példaképeim. Minthogy éppen zajlik az Európa-bajnokság, próbálok kicsit futball-nyelven fogalmazni. Volt nekem is Messim, Maradonám, Zidánom, akiket bálványoztam. A hegedűt tekintve olyan művészekkel állíthatók párhuzamba, mint Milstein, Heifetz, Kreisler. Ugyanolyan jó akartam lenni, mint ők. Szerettem ezért úgymond "vért izzadni", szerettem ezért dolgozni. Hétvégén, ünnepnapokon is.
Számomra az volt a legfontosabb, hogy fejlődjek. Hogy egyre közelebb kerüljek ahhoz, ami valójában lenni szeretnék.

Mv: - Mikor voltak olyan pillanatok, amikor ünnepeltél, amikor elengedted magad?



David: - A főiskolán.

Mv: - Szóval voltak vadabb időszakok David Garrett számára is...?

David: - Kellenek is ilyenek. Én sose mondtam, hogy munka után nem lehet elmenni meginni egy sört. Azt is nagyon fontosnak tartom, hogy élvezzük a sikereket.
Még ha ez nekem néha kicsit nehéz is, mert nagyon előre tervezős vagyok, mindig a következő projekt jár a fejemben, és már rögtön a végső sípszó - hogy ismét egy futball-metaforával éljek - után másra koncentrálok.

Mv: - Ez egy jó átkötés a közeljövő terveire nézve. Millennium Symphony című albumod októberben jelenik meg. Sok aktuális dallal, amit hegedűn játszol el, és egy turnéval, ami szintén tervezés alatt áll.

David: - Pontosan! A LiveNation koncertszervező céggel szerződtünk a turnéra. Most írtuk alá Michael Rapinóval Los Angelesben, amire nagyon büszke vagyok. 56 nemzetközi koncertet adunk; Németországban, Ausztriában és Svájcban kezdünk. 12 arénakoncerttel, nagyzenekarral, új programmal.
A turné címe Millennium Symphony. Egy igazi tűzijáték az elmúlt 15-20 év slágereiből, Harry Styles-tól Taylor Swiften át Beyoncéig. Szóval minden benne van. Nagyszerű program lesz. És szerintem az emberek nagyon jól fognak szórakozni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése