2017. december 26.

Villáminterjú Daviddel - Goldene Henne backstage


Kapcsolódó bejegyzés, információk: Riverboat (2017.12.15.)
Videó: MDR | MDR FB |

1. Mi volt a legkínosabb élményed a színpadon? 
- Ilyesmi nagyon ritkán történik velem, mert igyekszem mindent nagyon jól előkészíteni. De most hirtelen egy dél-amerikai koncert jut eszembe, amikor megbotlottam egy erősítőben, és miközben elestem és álltam fel, azalatt is játszottam, szóval teljesen profin oldottam meg (nevet).


2. Mit viszel magaddal a turnéra, hogy egy kicsit otthon érezd magad? 
- Szerencsére mindig együtt utazok 2-3 olyan emberrel, akik az otthonosság érzését is megadják nekem. És mivel általában a zenekarommal együtt utazom már sok-sok éve, akik nagyon kedves emberek és jó barátok, ezért igazából nincs is annyira szükségem az otthonra, hiszen amire szükségem van, azt a bőröndömben viszem magammal, a körülöttem lévő emberek pedig a barátaim   

3. Viszel magaddal kabalát a turnékra? 
- Nem, nincs kabalám. Ami nálam van ilyenkor, azt mindig csak egy bőröndben viszem, még ha időnként 2-3 hónapig is úton vagyunk egy huzamban. Ezért nagyon takarékosan pakolok, és próbálom csak a legszükségesebbet magammal vinni, főleg ruhákat, ilyesmit, ezenkívül bármi más egyéb nem fontos. 

4. Elárulod, mennyit ér a hegedűd? 
- Mindenki utánanézhet a Wikipédián, mennyibe kerül egy jó Stradivari, ami nagyon sok zenész számára nem elérhető, ami nagy kár, mert a hangszer maga is arra inspirálja az embert, hogy magából is a legjobbat hozza ki. Nekem pár éve volt szerencsém olyan áron megszerezni, amit még megengedhettem magamnak.  

5. Miért kellene MINDEN gyereknek megtanulni hegedülni? 
- Én senkire nem erőltetném rá, hogy pont ezen a hangszeren játsszon, ennek mindig belülről kell jönnie. Ha élvezed a zenét és a zenélést, azután már csak a hangszert kell megtalálni, ami vonz - ez lehet a hegedű, a zongora, ütős hangszer vagy a gitár. A lényeg, hogy az ember maga hozza meg a döntést. Mert akkor fogja élvezni. 

mdr.de - Mitteldeutscher Rundfunk

(Fordította: Menyhért Mónika)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése