2022. március 14.

"Még a repülőgép vécéjében is gyakoroltam" - interjú David Garrett-tel a Bild magazinban (2022.03.07.)

David Garrett – Berlin és New York mellett – ma már harmadik lakóhelyén, Mallorcán lel nyugalomra.
| Fotó: Sascha Baumann / all4foto.de

David Garrett sztárhegedűs a végsőkig kiélvezte az életet 

 

Forrás: Bild.de | Megjelent: 2022. március 7. | Szerző: Mark Pittelkau 

A sztárhegedűs David Garrett (41) 1600 koncertet adott világszerte. A milliomos zenész (becsült vagyona: hétmillió euró) magánéletét is nagy sebességgel élte. 

Mindeközben húszas évei elején, New York-i diákként még állandóan le volt égve. 

David Garrett a BILD-nek: "Négy évig nem volt koncertekből származó jövedelmem, és akkoriban mindenféle munkával tartottam fenn magamat, még fehérneműmodell is voltam. A szükség olyan nagy volt, hogy már nem tudtam fizetni a lakbért, és a hűtőben sem volt ennivaló. A bankszámlám állandóan üres volt." 

Az anyagi gondok ellenére Garrett nem hagyta el New Yorkot, mert annyira jól érezte magát ott, és először voltak társas kapcsolatai. Sikerei és a velük járó magas honoráriumok következtében aztán Garrett élete később teljesen más irányt vett. 

"A mottóm sokáig az volt: dolgozz a végsőkig, bulizz a végsőkig. Hirtelen megengedhettem magamnak egy drága autót, egy nagyszerű lakást és a legjobb asztalt a klubban. Természetesen teljes mértékben kiélveztem ezt az életet. Elég nagy egó-túra volt." 

Ehhez hozzátartozott, hogy sok nőismerőse is volt.  Garrett: "Férfiként az ember természetesen a fizikai közelséget is keresi. És New York egy olyan hely, ahol ezt bőségesen megtalálja. De egyre kevesebb időm volt arra, hogy jobban megismerjek valakit, és egyre gyakoribbá váltak az 'alkalmi kapcsolatok' ”. 

2016-ban David Garrett volt barátnője nyilvánosságra hozta a férfi szerelmi életének állítólagos részleteit. Egy másik ex titokban luxusbutikokban vásárolt a hitelkártyájával. Garrett: "Természetesen én is belebotlottam egyszer a rossz nőbe, de erre sajnos csak túl későn jöttem rá. Minden férfinak van egója, és ha ezt táplálják, akkor nem gondolkodik bizonyos dolgokon. Ebben az esetben többet kellett volna használnom az eszemet, de azért élünk, hogy tanuljunk, és bizonyos dolgok ma már biztosan nem történnének meg velem." 

2015-ben Garrettnél hirtelen szívproblémák és pánikrohamok jelentkeztek. "Az előadások előtt a szívem hevesen kezdett verni. Úgy éreztem, mintha adrenalinlöketet kaptam volna. Az egész testem remegett és vibrált. Föl-le tudtam volna rohangálni a falon. Ezekben a pillanatokban tényleg azt hittem, hogy meghalok."

Garrett számára a legrosszabb az attól való félelem volt, hogy a pánikrohamok újra jelentkeznek. "Ha ezt egyszer megtapasztaltad, nem akarod újra átélni. Viszont több mint egy évig tartott. Furcsamód, amikor a kezembe vettem a hegedűt és játszani kezdtem, a rohamok elmúltak." 

Egészségügyi problémáinak oka a túlhajszoltság volt. "Abban az időben tényleg két végén égettem a gyertyát, a koncertek miatt állandóan repkedtem az időzónák között. Hihetetlen stressz és nyomás volt rajtam. Öt menedzsmentem volt, akik mind pénzt akartak keresni rajtam." 

Munkájának legstresszesebb része a sok utazás volt. "A fellépéseim túlságosan szoros ütemezésűek voltak. Ráadásul órákon át gyakoroltam, miközben koncertekre utaztam. Gyakran ültem törökülésben a furgon hátsó ülésén, ami később porckorongsérvet okozott. Még a repülőgép vécéjén is gyakoroltam, mialatt a többiek aludtak. Egyszerűen nem lehetett másképp felkészülni egy fellépésre. A végén már enni csak két koncert között, menet közben ettem, egyszerűen nem volt rá időm." 

A repülőtereken Garrett néha nem tudta, melyik poggyászkiadó szalaghoz kell mennie, mert nem emlékezett, honnan jött éppen. 

David Garrett a kedden megjelenő önéletrajzának a "Ha tudnátok" címet adta.
| Fotó: Heyne
 

"Éjjel, amikor felébredtem a szállodai ágyamban, fogalmam sem volt, melyik városban vagyok. Még erősen gondolkodva sem tudtam visszaemlékezni. Napközben gyakran hullafáradt voltam, és három dupla eszpresszót kellett meginnom a koncertek előtt, hogy ébren maradjak. Persze ez minden volt, csak nem egészséges." 

Garrett négy évig bírta ezt a stresszes életet, mielőtt 2016-ban meghúzta a vészféket. Ma már tudja: "Már öt perccel a 24. óra előtt voltam, és teljesen vissza kellett vennem a tempóból. A testem azt mondta, hogy nem mehet így tovább."

Azóta David Garrett nyugodtabb ritmusban él. Ehhez az is hozzájárult, hogy három éve boldog és harmonikus kapcsolatban él. A hegedűművész azonban mindeddig nem mutatta be barátnőjét a nyilvánosságnak. Az ok: "A barátnőm nem hajt a nyilvánosságra. És nekem sem kell kifelé megélnem a boldogságomat. A szívemben hordozom." 

A szerelem vagy a zene fontosabb? "A szerelem és a zene egyformán fontos számomra. Szerelem nélkül nem lehet zenét csinálni, és zene nélkül nem tudnám élvezni a szerelmet. Boldogtalan lennék a hegedű nélkül, és nem érezném magam teljesnek. De ahhoz, hogy jó kapcsolatod legyen, teljesnek kell lenned." 

Kedden jelenik meg David Garrett "Wenn ihr wüsstet" ["Ha tudnátok"] című önéletrajzi könyve (Heyne Verlag, 22 euró). A művész elárulja: "Olyan történeteket meséltem magamnak, amelyekről már magam sem tudtam. A könyvben először nyílt lehetőségem arra, hogy olyan dolgokról beszéljek, amelyeket soha senki nem kérdezett meg tőlem, de jelentenek valamit a számomra." 

Külön érdekesség a rajongók számára: a könyvében lévő QR-kódok segítségével privát videókhoz és fotókhoz lehet hozzáférni Garrett mozgalmas zenei életéből. 

Július 21-től David Garrett nagyszabású koncertturnéra indul Németországban, Ausztriában és Svájcban (17 koncertdátum).

__

Fordította: Menyhért Mónika

________________

Előrendelhető a német nyelvű könyv hazánkban is: Bookline

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése