2022. július 27.

David Garrett bemutatja új, ICONIC című albumát

Alive - My Soundtrack című crossover albuma után David Garrett ismét komolyzenei albumot ad ki ICONIC címmel. A nagylemez megjelenési dátuma: 2022. november 4.

Előrendelhető: David weboldalán, ide kattintva. | digitálisan is: link

David YouTube csatornáján látható német nyelvű videó szövege következik az alábbiakban magyar fordításban. | A videó itt látható: YT |

David mondatai így szólnak a videóban:

A zene hála Istennek egészen sokoldalú, és nem számít, hogy ismered-e a klasszikus zenét vagy sem. 

A zene megmozgat. Tisztán emlékszem, amikor elküldte nekem az első demót, pontosan tudtam, hogy ez az, amit elképzeltem. 

Minden hegedűművész, minden fiatal hegedűművész természetesen felnéz a nagyokra, Milsteinre, Heifetzre, Ojsztrahra, Menuhinra, Perlmanra, és számomra ez egy főhajtás ezek előtt a nagy hegedűművészek, ezek előtt a zsenik előtt, akik hihetetlenül népszerűvé tették ezt a zenét. 

Szerintem nagyon-nagyon sajnálatos, hogy a hangszerelés, ami mindig is hozzátartozott egy hegedűvirtuózhoz, egészen az ötvenes-hatvanas évek közepéig teljesen hiányzott a tevékenységükből, és amit a huszadik század ikonjaiban olyan nagyszerűnek találok, az éppen ez, hogy pontosan ezt tették, a hangszereléseikkel nemcsak a hegedű hangjában, hanem a zenében is megjelent a személyiségük. 

Az optimális felállásból indultunk ki, természetesen néhány darabot zenekarral, néhány nagyot szimfonikus zenekarral, néhányat vonósokkal hangszereltünk meg, de az alap mindig a gitár és a hegedű

Forrás: YouTube/davidgarrettmusic

 

Az is fontos támpont volt számomra, hogy milyen darabokat választok ki. 

Ezek a darabok a huszadik század elején az akkori idők „popszámainak” számítottak. Egyik-másik darab az elmúlt 130-140 évben persze már nem volt annyira ismert, de én kifejezetten azokra a darabokra koncentráltam, amelyekben benne van ez a karakter, a popszámokra jellemző energia. 

Minden számban van valami nagyon különleges, és természetesen lehetőségem volt arra, hogy egy egész, csodálatos repertoárból válogassam ki a gyöngyszemeimet erre az albumra. Ez pedig nagyon-nagyon nehéz volt, mert egy ilyen albumot három-négy-öt-hatszor is felvehetsz, mindig különböző darabokkal. 

De tényleg a sokoldalúságra, a zenei sokféleségre koncentráltam, ami mindig nagyon-nagyon fontos számomra, a különböző megközelítésekre, különböző korszakokra, különböző feldolgozásokra, amelyeket aztán Franck van der Heijdennel megint csak újra átírtunk egy kicsit. De egy ilyen album a kiteljesedésből is él, egy zenei fejlődési ívből, ami végigvonul az albumon. 

 

Forrás: YouTube/davidgarrettmusic

 

Úgy gondolom, hogy egy ilyen projektnél teljesen normális, hogy az ember felveszi a telefont, és megkérdez egy-két nagyszerű kollégát. Legelőször is természetesen kiváló tanáromat, Ichák Perlmant hívtam fel, és megkérdeztem tőle, hogy lenne-e kedve felvenni velem a Prelúdiumot a Sosztakovics-duókból, és nagyon örültem, amikor megérkezett a válasza, hogy szívesen megteszi ezt nekem, és természetesen nagyon megtisztelő volt számomra. 

Aztán felkértem egy nagyszerű tenort, akivel már sok-sok éve dolgozom együtt időnként, akit nagyon nagyra tartok, ő pedig Andrea Bocelli, és ezen az albumon együtt adjuk elő Franz Schubert híres Ave Mariáját egy új feldolgozásban. 

 

Forrás: YouTube/davidgarrettmusic

 

Van két nagyon szép olasz hegedűm, amelyeket jelenleg váltogatok. Ehhez az albumhoz először egy 1734-es Guarneri del Gesùt használtam, a Prince Doria-t, és e nagy hegedűművészek, ezek közül az ikonok közül sokan maguk is Guarneri del Gesùn játszottak. Fritz Kreisler, Jasha Heifetz, Isaac Stern, és ezt bizonyos mértékig meg is értem, mert egy Guarneri del Gesù hangszínében van valami emberibb, valami törékenyebb

Természetesen kötődöm ezekhez a művészekhez. Nélkülük nem lennék az, aki vagyok. Számomra nagy kihívás és megtiszteltetés is egyben, hogy ezeket a darabokat remélhetőleg ismét egy, remélhetőleg nagy közönség előtt mutathatom be. 

................................................

Fordította: Menyhért Mónika

 

Forrás: YouTube/davidgarrettmusic

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése