2016. október 30.

Drezdából: Rajongói levél David Garrettnek és ritka, boldog pillanatok

Kapcsolódó írás: A német egység napja

ZDF.de


2016.10.06. | The Huffington Post.de | Írta: Dr. Gerhard Sältzer képesített mérnökdoktor, számos könyv szerzője, fizikus, feltaláló, humorszakember | Megjegyzés: a fordítás hű az eredeti szöveghez. A tegező és magázó formák tekintetében is. |


Kedves David,
amit Drezdában átéltem, az izgalmas, csodálatra méltó és megdöbbentő volt. Mindezt nem vehetted észre, mert a játékodra koncentráltál. Csak akkor élhetted volna át, ha a saját magad nézője és hallgatója lettél volna. Azonban ez lehetetlen.  - Mégis, az én élményem talán érdekelhet másokat is és fontos lehet a számukra.

A német egység ünnepének napján történt, előadás közben, 2016. október 2-án. A drezdai Semperoper előtti színháztéren rendezett a ZDF egy nagy show-t a Puhdys, a Carat, Chris de Burgh, a Prinzen és David Garrett hegedűsztár fellépésével. Egy óriási, színes embertömeg gyűlt össze. A feleségem és én nagy nehézségek árán előretolakodtunk, hogy végre közelebb legyünk a sztárokhoz. És akkor fellépett ez a kedves, szimpatikus fiatalember, David Garrett, a varázshegedűs a csodahegedűjével, akit szívélyesen és tapssal köszöntöttek. A kifutó közelében álló emberek összetömörültek, hogy még közelebb legyenek hozzá. A közönséghez intézett néhány kedves szava után a csodahegedűs a vonó után nyúlt és eljátszotta Johann Sebastian Bach fantasztikus "Air" című művét (BWV 1068 - D-dúr zenekari szvit (No. 3) 2. tétel: "Air").

ZDF.de

David csodálatosan játszott, lenyűgözte a hallgatókat, magával rántotta őket Bach varázslatos hangzásvilágába. Még én sem tudtam levenni róla a szemem és a fülem. És akkor olyasmi történt, ami már évtizedek óta nem. Tényleg nem vagyok egy puhány alak, vagy bőgőmasina, hanem egy eléggé kemény legény, akinél nem törik el egyhamar a mécses. Mégis, a csodálatos szférák zenéjének egyik hangjánál hirtelen könnyek szöktek a szemembe. Csak potyogtak és potyogtak. Csak bőgtem, mint egy csecsemő, így eltalálta David a szívemet és a lelkemet. A feleségem felé fordultam, és szótlanul mutattam neki a könnyeimet, amelyek az arcomon és az államon keresztül a zakómon kötöttek ki, nedves nyomokat hátrahagyva.

Valami szenzációs történt. Mint sok más kortársam, én is szemszárazsággal küzdök (orvosi szakszóval: sicca szindróma), és ezért gyakran kellemetlenül ég és viszket a szemem. A rossz városi levegő, a sok VW-dízel-kipufogó-bűzbomba is hozzájárul, a képernyő előtti munka, az unalmas tévézés és a kőházaink száraz levegője, vagy éppen a gyógyszereink mellékhatásai. David zenéje valami olyasmit vitt véghez, amire egy szemész, vagy gyógyszerész sem volt képes nálam egészen idáig, hogy saját erőből, a saját könnymirigyeimből alaposan átöblítsem a szemem, gyönyörűen megtisztítsam és benedvesítsem. Csodálatos! Az öröm és a boldogság könnyhullámának jótékony hatása. 

ZDF.de

Kedves David, a csodahegedűdből áradó varázshangzásod volt a legjobb és leghatásosabb szemterápia! Kinyitotta a könnyzsilipeket a kivörösödött szemek számára. Nagyon köszönöm az orvosi bűvészmutatványodat!
A hegedűd varázshangzása azonban teljesen más, nem sejtett hatásokat is előidézett. A mellettünk lévő tömegben hirtelen felbukkant egy nő, David iránti tiszteletből, vagy talán a nemzeti ünnep miatt is, valamiféle tigrisbundát utánzó sállal a nyakában. Kedves David, most még több olyan hatás is megmutatkozott, amelyeket a játéka során soha nem tudott saját maga megfigyelni.

Ez a legjobb éveiben járó tigrisdáma nem tudta a belső izgatottságát elfojtani, és közvetlenül mellettem tört ki belőle, és az ömlengését a fülembe fújta. Így kezdte:
"Milyen üdén és jól és milyen fiatalnak néz ki David!". Ebben kétségkívül igaza volt a hölgynek, tovább folytatta: "Mint egy angyal!". Nem tudtam, hogy az angyalok férfiak és barna borostát hordanak - mint David.
A nő aztán a saját szavaitól bemelegedett és lendületbe jött:
"Igen, úgy néz ki, mint egy valódi angyal!". Davidre pillantottam, de hiányoltam a felemelkedéshez szükséges angyalszárnyait.
De a hölgy egyre inkább lendületbe jött, és végül elszabadult:
"Nem, mint egy isteni angyal!" Keresni kezdtem elöl David glóriáját - nem jártam sikerrel.
"Mintha isten teremtette és hozzánk küldte volna!" Az égre pillantottam, de odafent nem volt jele egy boldogságot hozó, isteni feladónak sem.

Mindezen lélekömlengések, a lelkesedés, az érzelmek és az extázis túlcsordulása után, szemérmesen eltávolodtam a nőtől. Nem akartam, hogy mások kapcsolatba hozzanak ezzel az elbűvölt személlyel. Ez a hölgy lyukat égetett a bensőjébe az örömével. 

ZDF.de

Miután David végigjátszotta a darabot, és köröskörül zengett a taps, a nő eltűnt. Talán David felé vette az irányt, hogy - ahogyan a show bemondója megemlített néhány esetet - a bugyiját és a melltartóját leszállítsa neki. Vagy annyira elragadtatta magát, hogy egész egyszerűen elájult és eltűnt a sűrű tömegben. Vagy egyszerűen csak a mennyekbe emelkedett, akár egy angyal. Ki tudja...
Kedves David, ilyen boldogan, így elbűvölve küldte a hetedik mennyországba a játékod ezt az ismeretlen hölgyet a tigrisbundában. Most már tudod, mi minden történik a közönség soraiban, miközben olyan csodálatosan játszol a varázshegedűdön.

A magam számára azt a következtetést vontam le, hogy: Ha egyszer újra Drezdába jössz, előtte fel fogom keresni a szemorvosomat, és a szemszárazságomra felíratok vele egy csodás receptet, egy belépőjegyet a koncertedre. A Te mennyei zenédnek köszönhetően ment végbe egy csodálatos szemöblítés is.
Kedves David Garrett, gyere, játssz és gyógyíts minket!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése