David Garrett: "Képesnek kell lenni érezni a zenét"
Martin Kowalewski cikke | 2016.10.04.
Bréma. A híres crossover-hegedűs, David Garrett november 23-án, szerdán jön a brémai Stadthalléba "Explosive-Live"-turnéjával. Új, "Explosive" című CD-jéről is sok számot el fog játszani a 360 fokban látható színpadon.
Ma a crossover-hegedűs és klasszikus zenei virtuóz a Brémában tapasztalt és a zenéléssel kapcsolatos élményeiről beszél az interjúban.
*
Az "Explosive-Live"-turné időpontjai eléggé közel vannak egymáshoz. Tudja egyáltalán minden reggel, hogy éppen melyik városban ébred?
David Garrett: Előfordul, hogy összezavarodom. Gyakran már koncert után indulok a következő városba, ahová éjjel 3-kor érkezem meg. Néha nem fogja fel az ember, hogy éppen hol is van.
A brémaiak és az észak-németek gyakran hűvös vérmérsékletűnek számítanak. Közönségként is nehezebb őket tűzbe hozni?
Garrett: Egyáltalán nem. Éppen hogy a hamburgi és a brémai koncertek voltak számomra mindig is a legnagyobb élmények. Izgalmasak voltak. A közönség egyáltalán nem volt merev.
Ön azt mondja, hogy különösen a kamarazenei koncerteket kedveli, mert ott a zenész egyfajta bensőséges beszélgetést folytat. Az ÖVB-Arénába egy 360 fokban látható színpaddal érkezik. Ott nincs az ember túlzottan kiszolgáltatva a közönségnek?
Garrett: (nevet) Az ember sosincs kiszolgáltatva a közönségnek. Nagyon jól fel vagyunk készülve. Jó a műsorunk is, ami örömet szerez. Ez a legfontosabb kiindulópont. A zene, ami nekem is örömet szerez. A rocktól a rhythm & blues-on át a klasszikusig.
Van valamiféle összeállítási koncepció, vagy recept, ami mentén egy ilyen show-t megtervez?
Garrett: A váz mindig 6-7 szám a legutóbbi CD-ről. Ehhez jön aztán olyan 15, vagy 16 új. És játszom még néhány best of számot is, olyan 5-6 darabot.
Egyszer azt mondta, hogy játék közben olyan, mintha filmet nézne. Másképpen néznek ki a filmek, ha például Bachot, vagy Brahmsot játszik, vagy Bon Jovit és Coldplay-t?
Garrett: Ezt a filmes dolgot nem kell szó szerint venni. Egyszerűen csak nagy mértékű átszellemülésre van szükség az adott zenéhez. Képesnek kell lenni érezni a zenét, és persze oda kell figyelni a többi zenészre is. Ehhez különféle szituációkat kapcsol az ember. Ez fontos. Így nézve minden zenéhez van egy érzelmi film. Ez személyes kapcsolatot ad a darabhoz.
Le tudna írni esetleg a legutóbbi CD-jén lévő egyik szám segítségével egy ilyen érzelmi filmet?
Garrett: Főleg turnézás közben írok zenét. Az "Adventure Island" esetében is így történt. A szám röviddel egy fellépés előtt jött létre Mexikóvárosban. A zongoristámmal voltam a színpad mögött. Volt velünk egy szintetizátor. Nyakig benne voltunk a folyamatban. Tudtam, hogy mindjárt ki kell mennem a színpadra. De nem tudtuk abbahagyni, mert valami nagyszerű dolog született éppen. A show kezdete előtt 20 másodperccel lettünk készen, és sikerült kiérnem a színpadra. Ez a filmem ehhez a számhoz.
Mit fog csinálni a brémai koncert után?
Garrett: A koncert után vagy a szállodába megyek, vagy a következő városba. Ha van időm aludni, akkor kihasználom.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése