2018. augusztus 26.

A sokoldalú hegedűművész: Virtuoso album - bemutatkozó video

David Garrett első crossover albuma a (Free) Virtuoso [infó itt] 2007-ben jelent meg, küzdelmes időszak után. Az alábbiakban a hozzá kapcsolódó, bemutatkozó videó magyar fordítása olvasható, az albummal kapcsolatos résztől. Előtte az életéről mesél olyan dolgokat, amelyekről már írtunk itt a blogban [lásd. oldal alja: Kapcsolódó írások] 


02:07-től [Toccata]

Habár már sok albumot készítettem, ez nagyon sokat jelent nekem, mert felelős voltam a zeneszerzésért, az átiratokért, és a producer is én voltam. Az album dalai nagyon különböznek egymástól. Az egyik számot nagy mértékben a Metallica irányában írtam, a másik inkább az R'n'B ritmushoz van nagyon közel, aztán persze vannak más darabok is, mint a Dongó, amit átírtunk, de meghagytuk hagyományosan zenekarral, és nem használtunk más technikai felszerelést.


[Carmen Fantaisie]

Van egy szám, amivel kapcsolatban nagyon izgatott vagyok, még pedig a Carmen Fantaisie új verziója Bizet operájából. Itt volt velünk Paco Peña, hogy duettezzen velem, és izgalmas volt visszamenni a spanyol népzene és a flamenco alapjaihoz, hogy egy old school hangzású számot kapjunk. Szóval nagyon izgatott vagyok, hogy megnyertük őt egy közös munkára. Amit csináltunk a darabbal az az, hogy a két legnépszerűbb dallamot megtartottuk az operából, amelyből az egyik egy nagyon melankolikus [bemutatja hegedűvel], aztán ehhez hozzáadtuk a Carmen ritmikusabb oldalát, egy flamenco-szerű szituációt [bemutatja]. Szeretem ezt, teljesen az én világom.

[Nothing Else Matters]

Mivel nagy rock rajongó vagyok, főleg Metallica-rajongó, úgy döntöttem, hogy feldolgozom az egyik dalukat, azt, amelyik jól működik a hegedűn, a Nothing Else Matters-t. Hallani kell az egész zenekari verziót, hogy megtudd, mit is akartunk elérni. Nagyon szép.

A zene a kikapcsolódás az életből, legalábbis nekem. Ez az a pillanat, amikor nem aggódsz, nem félsz, csak önmagad vagy, és abban a pillanatban nem törődsz semmi mással, csak önmagaddal. Úgy gondolom, mindenki tud ezzel azonosulni. Amikor zenét hallgatsz, és élvezed, az a legszebb érzés, amit érezhetsz ... hogy csak úgy lenyűgözzön egy szép dallam, és hagyod, hogy elragadjon.


Fordítás: Anett, Éowyn
_______________________________________________


Kapcsolódó írások:

David Garrett négyévesen kezdett hegedülni
Az első versenyét ötévesen nyerte meg
Játékautó, az első tanárok, kemény munka és tévéfellépés
Találkozás Ida Haendellel: David Garrett a világ egyik legnagyszerűbb ifjú hegedűse
Lemezszerződés 13 évesen

Találkozás Isaac Sternnel: "Emlékeztetnem kell magamat arra, hogy valóban csak tizennégy!"


Még több információ és érdekesség: David életrajzában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése