2018. augusztus 30.

DAVID GARRETT NEM TUDNA A SZÍNPAD NÉLKÜL ÉLNI - Interjú a stern.de-nek


David Garrett nem tudna a színpad nélkül élni

| stern.de | SpotOnNews | Megjelenés: 2018.08.28., 14:38

Hogy mi várja David Garrett rajongóit az új turnén, és miért nem tartja magát szívtiprónak, a hegedűművész elárulja ebben az interjúban.

Új "Unlimited - Greatest Hits"-turnéján David Garrett 10 éves crossover-jubileumát szeretné megünnepelni
Fotó: Pedro Becerra

"A legjobb dolgok megtörténnek, és hagynunk kell őket megtörténni," mondja David Garrett (37, "Rock Symphonies"). A SpotOnNews hírügynökség találkozott a sztárhegedűssel, és "Unlimited” elnevezésű jubileumi turnéjáról, hátproblémájáról és a hiúságairól beszélgetett vele.

Miben különbözik új albuma, az "Unlimited" az előzőktől?

- A tízéves crossover jubileum alkalmából kitaláltuk, hogy 2018 októberében kiadunk egy best-of albumot. Ezen lesz négy szám, amiket erősítő nélkül és új feldolgozásban játszunk fel, ill. hat új szám is. Nagyon fontos volt számomra, hogy a rajongók egy hagyományos "Greatest Hits" albumhoz képest valódi hozzáadott értéket kapjanak.

Májusban egy új crossover turnéval tér vissza a németországi színpadokra. Mire számíthatnak a rajongók?

- Természetesen az alap a CD lesz. Sok számot fogunk játszani az elmúlt tíz évből, részben olyan darabokat, amelyeket különösen szeretek. A legkülönbözőbb műfajok csodálatos keveréke lesz. Ezért is a címe: "Unlimited". Mert soha nem állítottam magam elé korlátokat a zenében.

Az elmúlt hónapokban problémái voltak a hátával, és néhány koncertet le kellett mondania. Mennyire viselte meg mindez?

- Mint minden betegség, természetesen ez sem volt valami szórakoztató. Az volt a legfontosabb számomra, hogy teljesen meggyógyuljak, mielőtt visszamegyek a színpadra. Az egészség mindennél fontosabb.

Tudna élni a színpad nélkül?

- Nehezemre esne. Már csak az elmúlt hónapokra visszatekintve is, amikor egészségügyi gondjaim voltak. Tényleg nagyon hiányzott már a színpad.

Mit csinált ez alatt az idő alatt?

- Sok időt töltöttem a családommal. A bátyámmal és unokaöcsémmel, de anyukámmal is. Gyakran utaztam édesapámhoz és sokat voltam együtt a húgommal. Közös zenei ötleteken is dolgoztunk, hiszen ő is zenész. Egész nyáron át nagyszerű, intenzív kapcsolatban voltunk. Egyszerűen kerestem a szoros kapcsolatot a családommal. Ilyen helyzetben ismét csak közelebb kerülünk egymáshoz.

Hogyan kezeli a kritikát?

- Jól, de ezt mindenkinek meg kell tanulnia. Azt kell mondanom, hogy le a kalappal a mai fiatal generáció előtt, akiknek mind van közösségi média-fiókja. Ott néha nagyon személyes szinteken mennek ezek a dolgok. Én ebben az életkoromban nem találkoztam ilyen drasztikusan a kritikával. Magántanuló voltam, így soha nem tapasztaltam igazán zaklatást sem az iskolában.

Van olyan hibája vagy jellemvonása, amelyen változtatni szeretne?

- Nagyon meg kellett tanulnom türelmesnek lenni. Hiszen művészként azt akarod, hogy mindig minden rögtön tökéletes legyen. Különösen a színpadon kell mélyeket lélegezned, ha valami nem a tervek szerint alakul.

Ön szívtiprónak számít. Hogyan kezeli ezt?

- Én magamat nem látom annak, és azt hiszem, mások sem gondolkodnak így. Elfogadtam, hogy azzal éljek, ami én vagyok. Ha vannak olyan emberek, akiknek ez tetszik, annak csak örülök. Nem sok időt töltök olyasmivel, mint a ruhák vagy a fürdőszoba. Minden ilyesmivel gyorsan megvagyok, egyáltalán nem vagyok hiú.

Mi volt a legszebb bók, amit valaha kapott?

- Mindig nagyon örülök azoknak a bókoknak, amelyeket olyan emberektől kapok, akiket tiszteltem vagy tisztelek. Amikor Yehudi Menuhin, Itzhak Perlman vagy Isaac Stern mondott valami pozitívat rólam, az mindig különösen megérintett. Ők az én példaképeim.

Ön szeretne példakép lenni?

- Abszolút, később szívesen dolgoznék együtt fiatal zenészekkel! De ennek jelenleg még nincs itt az ideje. Úgy gondolom, az ember megérzi, amikor el szeretne kezdeni fiatalokkal dolgozni. Mindig, amikor alkalmam van fiatal hegedűsöket meghallgatni, rettentően élvezem, hogy útmutatást adhatok nekik vagy felhívhatom a figyelmüket fontos részletekre. De a tanári munkában nagy felelősséget is érzek.

Most nagyon elfoglalt az albummal és a turnéval. És mi következik majd ezután?

- Van néhány ötlet, amiken elkezdtem dolgozni. Azon gondolkodom most, hogy melyik projekt jelentené a legtöbb örömet és kihívást. De nem akarok túl sokat elárulni. Nem szeretném, ha most mondanék valamit, és aztán a következő hetekben mégis egy másik projekt mellett döntök. Most tényleg minden "folyamatban van". De van néhány jó elképzelésem arról, hogy merre tovább.

Mit kíván magának az induló turnéra?

- Nagyon várom, hogy a zenével bulizzunk egy jót a rajongóimmal. Számomra ez egy visszatekintés az elmúlt tíz évre és tíz albumra. Mindez – nagyon pozitív értelemben véve – nagyon hektikus volt. Ahogy a neve is mutatja, tényleg oda fogjuk tenni magunkat az "Unlimited" koncerteken, erre nagyon oda akarok figyelni.


Fordította: Menyhért Mónika

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése